sobota 2. února 2019

Střípky z dovolené 2018 - 2. část

Po prohlídce Štětína jsem jeli dál, konkrétně do městečka Dziwnow u Baltského moře. Balt mám moc ráda, už jsem byla na Rujáně v Německu, to bylo moje první setkání s Baltem, a to byla taky nádhera. Letos nebylo moře ani moc studené, mělo tak kolem 23 stupňů, což je celkem v pohodě. Miluju ten jemný bílý písek, jen je pak bohužel všude. Ubytovali jsme se v kempu, zaplatili jsme si rovnou dvě noci a šli jsme se projít k moři.


První večer byl docela vítr a celkem velké vlny...další dny už bylo bezvětří a vlny téměř žádné...k velkému Péťovu zklamání.




Péťa byl ve svém živlu...vběhl do moře v oblečení a skákal ve vlnách. Prostě si to užíval.



Tuhle fotku zbožňuju


Mořské ptactvo všeho druhu


Západ slunce...Pavel se vyjádřil, že je tohle jedna z jeho kýčovitých fotek se západem slunce


Druhý den ráno jsme se vypravili přes zvedací most (zvedá se kvůli proplouvajícím lodím, lidé a auta musí počkat) na prohlídku Parku miniatur.


V parku jsou umístěny modely polských majáků a koleje s vláčky







Po obědě jsme se šli vykoupat k moři (tedy jen já a Péťa, Pavel vodu moc nemusí, což nechápu, ale každý jsme nějaký). Voda byla příjemně osvěžující. Vlny žádné. Počasí bylo nádherné, teplé, připadala jsem si jak někde na jihu.



Po koupání jsme navštívili ruiny kostela v Trzęsaczi.
Kostel byl vybudován v 15. století 2 km od moře, voda se však postupně dostala až téměř k němu a podemlela břeh, na kterém stojí a došlo k postupnému zřícení kostela. Zbylo z něj jen toto:




Pohled z vyhlídkové plošiny u ruin kostela


Vzhledem k tomu, že mám ještě fotky tak na jeden další článek, tak se můžete těšit i na třetí díl.

2 komentáře:

  1. Krásné fotky! Rujánu mám na seznamu již delší dobu, tak připíšu i Dziwnow. Myslím, že Polsko je námi Čechy obecně dost zanedbávané, co se turismu týče. Přitom tam musí být tak hezky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! Všechno fotil Pavel, moc ho to baví. Jojo, v Polsku je pěkně. Ještě mě láká navštívit Wolinský národní park. A Rujána je krásná, na starém blogu mám o ní článek.

      Vymazat