čtvrtek 31. ledna 2019

Střípky z dovolené 2018

Tento článek jsem chtěla napsat už v srpnu, po našem návratu z dovolené, ale bohužel jsem se k tomu nedostala a pak už jsem na to neměla myšlenky. Na mém předešlém blogu jsem se o naší dovolené krátce zmínila a přidala jsem tři fotky s tím, že zbytek rozepíšu a ukážu později. No, nemyslela jsem si, že to bude až tak pozdě, tak snad mě omluvíte. Konečně Vám přináším fotky a pár informací ohledně našeho výletu k polskému moři.

První zastávku jsme si udělali v Ústí nad Labem. 

Výhled na rozhlednu Větruši


Večer jsme dojeli do Drážďan a ubytovali jsme se v kempu. Postavili jsme stan a šli jsme se podívat do Primarku. Kemp byl moc pěkný, dokonce s bazénem, který jsme ráno využili a trochu jsme si s Péťou zaplavali. Je to fakt příjemné takhle po ránu. Ráno po snídani jsme kemp opustili a vydali jsme se na prohlídku Drážďan.

 Model slunce a Péťa


Kostel Frauenkirche - koncem druhé světové války byl vybombardován a trosky kostela byly ponechány jako připomínka hrůz války. Po sjednocení Německa bylo ale rozhodnuto o rekonstrukci kostela a ta byla v roce 2005 dokončena.



Barokní areál Zwinger





Naše další zastávka byl zámek Moritzburg - tento zámek je známý tím, že se zde natáčela slavná česká pohádka Tři oříšky pro popelku. Na schodech zámku je dokonce kovový střevíček s německým  i českým nápisem Popelčin střevíček...a také tam prodávají spoustu suvenýrů s fotkami L. Šafránkové a P. Trávníčka





Po prohlédnutí zámku a menší procházce (uvnitř zánku jsme nebyli), jsme nasedli do auta a vydali se do Polska. Večer jsme dojeli do města Štětín (Szczecin) a ubytovali jsme se v místním kempu Marina. Kemp byl moc hezký, příjemně nás překvapil. Byl tam moc milý recepční, který když zjistil, že jsme Češi, tak se snažil, abychom se domluvili česko-polsky, ale bohužel nám to moc nešlo. Takže angličtina to jistila. Nerozuměli jsme polskému slovu namiot, teď už víme, že je to stan😄

Ráno po probuzení a po snídani jsme se šli projít po kempu, kde byl i přístav pro lodě.




Poté jsme vyrazili na prohlídku Štětína. Je to moc hezké přístavní město na řece Odře. Když jsme tam přijížděli, i když jsme pak odjížděli, vždy jsme na jednom místě na mostě silně cítili čokoládu. Pak jsem na internetu zjistila, že zde sídlí jistá čokoládovna a že vůně čokolády je typickou vůní Štětína.





Nahnuté náměstí se sochou anděla Svobody


Kostel svatého Petra a Pavla



Zbytek fotek z naší dovolené Vám přinesu příště, ať se máte na co těšit.


Žádné komentáře:

Okomentovat