sobota 26. ledna 2019

Výlet na Sněžku


V září jsme se rozhodli, že konečně vyšplháme na naši nejvyšší horu Sněžku. Už jsme to plánovali docela dlouho, ale vždycky nám do toho něco vlezlo nebo se nám nechtělo nebo nebylo vhodné počasí...znáte to. Do té doby jsme ani jeden na Sněžce ještě nebyl.

Sněžka je situována na hranicích Česka a Polska, cesta ke Sněžce více či méně kopíruje česko-polskou hranici a nazývá se Cesta česko - polského přátelství (Droga przyjaźni polsko-czeskiej)

Po cestě se nám stala menší nehoda. Pavel na benzínce dohušťoval kola a jedna pneumatika byla trochu poškozená, dohušťování nevydržela a roztrhla se. Byla to obrovská rána, já jsem se dost lekla a Péťa se z leknutí rozbrečel. Naštěstí se nikomu nic nestalo. Pavel nandal na auto rezervu a jelo se dál.

Dojeli jsme do Horní Malé Úpy. A pak jsme se vydali po Cestě česko - polského přátelství na
Sněžku. Délka trasy byla 7 km tam a 7 km zpátky, což moc není, ale vzhledem k tomu, že se celou cestu šlo do kopce, tak to bylo celkem náročné a mě pak celý týden bolelo skoro celé tělo. Ale stálo to za to. Místy byly nádherné výhledy. Na vrcholu Sněžky stojí polská bývalá meteorologická stanice - je to moc zajímavá stavba (připomíná UFO), ale v současné době je opuštěná. Z toho jsem byla dost zklamaná, protože jsem si myslela, že si tam dáme nějaké občerstvení, dokonce jsem si s sebou brala zloté, které mi zbyly z dovolené. Pak tam také je Česká Poštovna Anežka, která ale měla pro změnu zavřeno, protože jsme se na vrchol doštrachali až nějak po páté hodině odpolední. O kousek dál stojí polská dřevěná rotunda, kam jsme také nahlédli.

Cesta zpět byla samozřejmě rychlejší než vzhůru, ale stejně jsme se vraceli už za tmy, bylo to trochu strašidelné. Celkově se mi výlet moc líbil, dokonce i Péťa výšlap zvládl a ani moc neremcal, že ho bolí nohy. A konečně jsme byli na nejvyšším vrcholu Česka.




Na začátku cesty

Nádherná příroda



Krásné výhledy


Socha u Boudy Jelenky

Péťa na česko-polské hranici

Pod vrcholem

Už jen kousek

Poštovna Anežka

Bývalá meteo stanice a občerstvení na polské straně hory


Rotunda

















Žádné komentáře:

Okomentovat